Koszty marketingu


 

                                                 Kosztu marketingu to od 15 do 30 – tu procent rocznego zarobu. Na 100 000 zł. zarobku trzeba wydać 15 - 30 000 zł.

Tyle trzeba wydawać aby aby w ogóle zarobić. Niestety !

Nie wystarczy wystawić interesu, zbudować, w naszym przypadku ośrodka wypoczynkowego, trzeba jeszcze stale ponosić koszty promocji istniejącego już biznesu biznesu.

Tak, jak kosztuje utrzymywanie telefonu, żeby dzwonić, również w sprawach biznesowych, kosztuje również marketing, kosztuje stosowanie metod pozyskiwania klientów.

Marketing to działanie długofalowe, dlatego ważne jest aby umieć ocenić czy warto wydawać na konkretny produkt marketingowy, np.: newsletter, bo pierwsze efekty mogą być dopiero w następnym sezonie.

Ważna jest też kontrola kosztów, wszelkich kosztów, dlatego mechanizm działania przedsiębiorstwa musi być przejrzysty, mechanizmy służące do pozyskiwania klientów, mechanizmy marketingowe muszą być w pełni przejrzyste i w jak największym stopniu mierzalne.

W tym miejscu najbardziej przydatna będzie umiejętność przewidywania skutków jakiegoś działania. Istotny będzie wybór metod marketingowych i wybór ludzi stosujących te metody.

Marketing to kolejna inwestycja w to samo przedsiębiorstwo. Jak każda inna inwestycja, kosztuje ale jest niezbędna, inwestycja która ma największy wpływ na przyszłość przedsiębiorstwa.

Wiele firm zastanawia się na tym, jak powinien wyglądać ich marketing. Wszelkie statystyki udowadniają że najlepsze efekty zawsze przynoszą metody innowacyjne, czyli najlepsze jest to co jeszcze się nie sprawdziło i nikt tego jeszcze nie zastosował.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *