W marketingu internetowym wszystko można zmierzyć.


analityka www

 

Żeby sprawdzić czy coś po prostu się opłaca, najlepiej to zmierzyć, policzyć koszty przedsięwzięcia. W internecie i marketingu internetowym jest tak że wszystko można zmierzyć, policzyć czy się opłaca i w dowolnej chwili to zmienić, zamknąć całkowicie, zlikwidować albo zmodyfikować.

W myśl zasady: jeśli chcesz coś zmienić, musisz to zmierzyć.

Pierwszą rzeczą mocno ułatwiającą zarządzanie stroną www jest zamontowanie na stronie www analityki. Można wtedy na bieżąco sprawdzać czy strona jest atrakcyjna, jeżeli użytkownik mało albo bardzo mało czasu spędza na stronie ( współczynnik odrzuceń, średni czas przebywania na stronie ) można wtedy, a nawet trzeba, stronę uatrakcyjnić, dostosować do oczekiwań użytkowników.

Jeżeli właściciel strony wysyła do swoich potencjalnych klientów newsletter, dobry program do wysyłania newsletterów pokazuje czy wiadomość została dostarczona do klienta, bo wiadomość może nie dotrzeć do klienta, np.: z powodu awarii serwera, na którym jest skrzynka pocztowa klienta, wiadomość mogła zastać, przez filtr antyspamowy umieszczona w folderze SPAM, dobry program do wysyłania newsletterów, asystuje każdej wysyłanej przez siebie wiadomości i wie w jakim folderze wiadomość została umieszczona i później czy została otworzona.

Reklama na internetowych stronach www też jest całkowicie mierzalna, odpowiednie narzędzia zamontowane na stronie www na której jest reklama, będą zliczać ilość kliknięć w reklamę, można wtedy dokładnie policzyć czy warto płacić np.: tysiąc złotych na miesiąc za precyzyjnie odmierzoną ilość kliknięć, jeżeli nie warto reklamę można wyłączyć albo zmienić jej treść lub formę.

Można poza tym sprawdzać, odpowiednio konstruując stronę jak duże jest zainteresowanie poszczególnymi propozycjami z szerokiej oferty zamieszczanej na stronie www. Jeżeli każda poszczególna propozycja z oferty firmy będzie miała swoją pod stronę, w analityce strony będzie można zobaczyć ile razy jakiś użytkownik strony zainteresował się ofertą i ile czasu oglądał pod stronę z konkretnie interesującą go ofertą.

Szczegółowa analityka zamontowana na stronie www spowoduje tylko jedną niedogodność. Mianowicie nie będzie można liczyć na łut szczęścia i mówić „ jakoś to będzie „ bo analityka po prostu pokaże ile będzie z tego interesu pieniędzy, ale budując interes trzeba przede wszystkim jak najwięcej o swoim interesie wiedzieć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *